Квартал житлової садибної забудови, утворений внаслідок реконструкції Жулянського шляхопроводу

До переліку найважливіших об’єктів будівництва та розвитку інфраструктури у рамках підготування до Євро-2012 урядом було внесено реконструкцію Жулянського шляхопроводу (транспортна розв'язка на Київському півкільці на ділянці км 12+240 – км 14+360). Зведений ще у 60-х роках минулого століття Жулянський шляхопровід на початку другого тисячоліття став однією із найбільш проблемних київських розв’язок та потребував реконструкції у зв’язку з постійним виникненням транспортних «пробок».

Мета модернізації Жулянського шляхопроводу (що проходить через два райони Києва – Святошинський і Солом’янський, а також Київську область) полягала у збільшенні його пропускної здатності. Проект реконструкції передбачав розширення проїжджої частини, будівництво двох нових шляхопроводів – над залізничними коліями і над транспортною розв`язкою, капітальний ремонт існуючих шляхопроводів над залізничними коліями і над транспортною розв`язкою, а також будівництво двох підземних пішохідних переходів і очисної споруди площею 48 кв. м.

Квартал житлової садибної забудови, утворений внаслідок реконструкції Жулянського шляхопроводу

У зв'язку з проведенням реконструкції Жулянського шляхопроводу згідно з проектом передбачалося знесення 27 житлових будинків приватної забудови, розташованих на плямі реконструкції розв'язки. Мешканців знесених будинків планувалось переселити у новий квартал житлової садибної забудови, до розроблення якого було залучено висококваліфікованих фахівців ДП «УкрНДІпроцивільсільбуд».

Земельна ділянка, що передбачена для розміщення запроектованого кварталу, має площу 5,58 га та розташована на південь від мікрорайону Жуляни м. Києва та території Києво-Святошинського району Київської області. Ділянка має неправильну форму та межує з північного сходу з Києвом (с. Жуляни), з південного сходу – з землями торговельного комплексу, з півдня та південного заходу – землі Софіївсько-Борщагівської сільради (агрокомбінат «Пуща-Водиця»), з північного заходу – з ділянкою ВАТ «Київгаз». Житловий квартал знаходиться на відстані 200 м від великої Кільцевої дороги та на 360 м від розв’язки. Це обумовлює зручність під’їзду з одночасною достатньою віддаленістю, тому спеціальні заходи щодо захисту від шуму та забруднень не передбачаються.

Загальне композиційне рішення житлової забудови зумовлене такими чинниками:

Під’їзд до ділянки здійснюється від Кільцевої дороги по існуючій вулиці та по вулиці, що проектується. Планування вуличної мережі прямолінійне з Т-подібним перехрестям та частковим напрямком вулиць під кутом. Проект передбачає можливий подальший розвиток житлової забудови у південному та східному напрямках.

Квартал житлової садибної забудови, утворений внаслідок реконструкції Жулянського шляхопроводу

Після реалізації проекту територія новоствореного кварталу житлової садибної забудови буде приєднана до мікрорайону Жуляни Солом’янського району міста Києва, тому мешканці користуватимуться тими ж закладами громадського обслуговування, що розміщені у даному мікрорайоні. На території кварталу зарезервовано місце для розташування торговельного закладу загальною площею до 150 кв. м. Поліпшення обслуговування закладено в концепції стратегічного розвитку м. Київ.

Житлова зона сформована вулицями та розділена на невеликі квартали однорядним і дворядним розміщенням садибних будинків. Площа кожної присадибної ділянки становить 10,0 соток. На кожну ділянку з боку вулиці передбачено в’їзд і вхід. Перед будинками влаштовано партерну зону. На ділянці розміщено господарські споруди, у глибині ділянки – локальні очисні споруди (тимчасового характеру на період будівництва централізованих мереж каналізації).

Зона інженерних споруд відособлена від житлової та розміщена по обидві сторони ближче до існуючих Київських інженерних комунікацій.

Проектом запропоновано майданчики відпочинку, спортивні та дитячі ігрові майданчики.

Проекти житлових будинків розроблено на основі сучасних архітектурно-планувальних і об’ємно-просторових рішень з урахуванням регіональних традицій, природно-кліматичних умов та існуючої будівельної нормативної бази. Забудову кварталу планується здійснювати 27 індивідуальними житловими будинками семи типів. Застосування різних типів проектів, розміщення їх з різним відступом від червоних ліній дозволило уникнути монотонності й одноманітності у забудові масиву. Основними принципами проектування житлових будинків є функціональність, комфорт і зручність. Об’ємні рішення будівель виконано з урахуванням стильової єдності всіх будівель житлового комплексу.

Житлові будинки двоповерхові, у більшості 3-кімнатні та 4-кімнатні. У деяких будинках проектом передбачено гаражі. Цокольні та підвальні поверхи відсутні (за винятком будинку 7-го типу).

На кожній ділянці передбачено розміщення господарських споруд трьох типів. Тип 1 – зблоковані на дві ділянки з приміщеннями гаражів на один автомобіль та два приміщення господарського призначення в кожному з блоків. Тип 2 – те ж саме, тільки один блок без гаража. Тип 3 – господарський блок з гаражем та господарськими приміщеннями.

Квартал житлової садибної забудови, утворений внаслідок реконструкції Жулянського шляхопроводу Квартал житлової садибної забудови, утворений внаслідок реконструкції Жулянського шляхопроводу Квартал житлової садибної забудови, утворений внаслідок реконструкції Жулянського шляхопроводу Квартал житлової садибної забудови, утворений внаслідок реконструкції Жулянського шляхопроводу Квартал житлової садибної забудови, утворений внаслідок реконструкції Жулянського шляхопроводу Квартал житлової садибної забудови, утворений внаслідок реконструкції Жулянського шляхопроводу Квартал житлової садибної забудови, утворений внаслідок реконструкції Жулянського шляхопроводу

Представлений квартал житлової садибної забудови збагатить сучасну вітчизняну практику показовим прикладом гармонійного поєднання переваг проживання на природі з комфортом міської квартири.

Вікторія МАЛАНЮК

При підготуванні статті було використано матеріали сайтів:

http://economics.unian.net

http://www.mintrans.gov.ua

http://www.kreschatic.kiev.ua